Մինչ մենք ահռելի նյութական ու մարդկային ռեսուրսներ ենք անիմաստ վատնում Ցեղասպանությունը մեր միջազգային բռենդը սարքելու վրա, մեր հարևանները հասկանում եմ, որ ապագան ուժեղներին ու իրենից որևէ բան ներկայացնող երկրներինն է:
Ներքևում մի հոդված է, որտեղ Թուրքիայի Բարձրագույն կրթության խորհրդի նախագահը ներկայացնում է, թե մինչև 2023թ. որն է լինելու Թուրքիայի միջազգային բրենդը ու ինչքանով է մեծ էդ բրենդի ռազմավարական նշանակությունն ու արդյունավետությունը:
Չզարմանաք, էդ բրենդը որակյալ կրթությունն է:
What are the special features of the platform “Study in Turkey” that aim to inform international students about universities in Turkey? We felt that there has been a significant need for institutionalization and branding as an internationalization strategy. We have developed a project with the brand name “Study in Turkey.” This brand was used by several NGOs and some business organizations before.
We took this brand and transformed it into a new public brand. We created a platform where all of our universities – private or state – are presented through a mechanism that introduces Turkey’s internationalization strategy. It is now a website. In addition, there will be a photography and shortlength film/video contest with the main title “World Students Here: Being a student in Turkey, Amazing.” We will also have our representatives in many world expositions using our public brand “Study in Turkey.”
Մնացյալը կարդացե՛ք այստեղ՝ http://www.dailysabah.com/politics/2014/05/24/higher-education-system-turkeys-new-soft-power-says-cetinsaya: