Թուրքական ազգային նոր բրենդը

Մինչ մենք ահռելի նյութական ու մարդկային ռեսուրսներ ենք անիմաստ վատնում Ցեղասպանությունը մեր միջազգային բռենդը սարքելու վրա, մեր հարևանները հասկանում եմ, որ ապագան ուժեղներին ու իրենից որևէ բան ներկայացնող երկրներինն է:
Ներքևում մի հոդված է, որտեղ Թուրքիայի Բարձրագույն կրթության խորհրդի նախագահը ներկայացնում է, թե մինչև 2023թ. որն է լինելու Թուրքիայի միջազգային բրենդը ու ինչքանով է մեծ էդ բրենդի ռազմավարական նշանակությունն ու արդյունավետությունը:
Չզարմանաք, էդ բրենդը որակյալ կրթությունն է:

What are the special features of the platform “Study in Turkey” that aim to inform international students about universities in Turkey? We felt that there has been a significant need for institutionalization and branding as an internationalization strategy. We have developed a project with the brand name “Study in Turkey.” This brand was used by several NGOs and some business organizations before.

We took this brand and transformed it into a new public brand. We created a platform where all of our universities – private or state – are presented through a mechanism that introduces Turkey’s internationalization strategy. It is now a website. In addition, there will be a photography and shortlength film/video contest with the main title “World Students Here: Being a student in Turkey, Amazing.” We will also have our representatives in many world expositions using our public brand “Study in Turkey.”

Մնացյալը կարդացե՛ք այստեղ՝ http://www.dailysabah.com/politics/2014/05/24/higher-education-system-turkeys-new-soft-power-says-cetinsaya: