Թյուրքագետի գրադարան | Benjamin Fortna, «Imperial Classroom: Islam, the State, and Education in the Late Ottoman Empire»

  • Post category:eLibrary
9780199248407_450
Գրքի շապիկը

Լոնդոնի Ասիայի և Աֆրիկայի հետազոտությունների դպրոցի (SOAS) դասախոս Բենջամին Ֆորթնան հայտնի օսմանագետ է: Նա գիտական հետաքրքրությունների կենտրոնում են կրթության խնդիրները Օսմանյան կայսրությունում և հանրապետական Թուրքիայում:
Նրա ամենաճանաչված աշխատանքը՝ «Imperial Classroom: Islam, the State, and Education in the Late Ottoman Empire» (Կայսերական դասարան. իսլամը, պետությունը և կրթությունը Օսմանյան կայսրության վերջին փուլում) գիրքը կարելի է ներբեռնել այստեղից:

Գրքի ծանուցումը. «In the Ottoman Empire, as in many countries around the world in the late nineteenth and early twentieth centuries, education was critical to the state’s efforts to redefine its relationship with its subjects. This book presents a many-sided view of education under the Ottoman Empire in this period. Drawing on a wide array of primary material, ranging from archival reports to textbooks and classroom maps, Benjamin C. Fortna provides a detailed scholarly analysis of the Ottoman educational endeavour, revealing its fascinating mix of Western and indigenous influences. Focusing on such key areas as curricular change, daily life, geography, and Islamic morality, Fortna presents new evidence about schooling in the late Ottoman Empire and offers a new interpretation of its place in the history of the modern Middle East.  Readership: Scholars and students of late nineteenth- and early twentieth-century Middle Eastern history; historians of education and religion.»:

Պրոֆեսոր Ֆորթնայի այլ աշխատանքների կարելի է ծանոթանալ այստեղ: